چرند و پرندهای گاه و بیگاه

نمی توان گفت باید نوشت

چرند و پرندهای گاه و بیگاه

نمی توان گفت باید نوشت

شعور خوبه گاهی به داشتنش فکر کنیم فقط ...

بیست و یک بهمن 93

شعور گرایشای زیادی داره که یکی از اون گرایشا شعور صحبت کردنه .. من ی قانونی دارم که میگه وقتی شعور حرف زدن نداری حرف نزن..وقتی از سه تا کلمه دوتاش فحشه ,وقتی از بیست تا کلمه ده تاش دروغه وقتی سر و ته حرفت غیبته وقتی اول و اخرش تهمته وقتی همش فخر فروشیه خب حرف نزن عزیزم من .. به خدا عالم و آدم متوجهن که شما دومتر زبون داری و لال نیستی

از همه ی این بی اخلاقی های حرف زدن که بگذریم بدترین حالت ممکن که خیلی مد شده و روی اعصاب خیلی ها پاتیناژ (ببخشید معادل فارسیش چی بود!!!!)میره استفاده از زبان های بین المللی و غیربین المللی اعم از انگلیسی و فرانسه و آنگولایی (نمیدونم زبونشون چیه ) قاطی زبان شیرین فارسیه . این کار به نظرم توهین به خودمونه حالا هی متن دو صفحه بنویسیم راجع به کوروش حالا هی افتخار کنیم به زرتشت حالا جون بدیم برای سی و سه پل و تخت جمشید.. وقتی تو عمل همه ی این فرهنگ رو انکار میکنیم چه فایده ای داره

چندوقت پیش ی اتفاقی افتاد که باز داغ دل من درباره این کلمات بیگانه تازه شد ( ی وقت حوصله داشتم جریان می نویسم) ویاد ی بنده خدای همکلاسیم افتادم. که اتفاقا همشهری هم هستیم واین خانم در برخورد اول بسیار خانم و زیبا وشیک به نظر میاد که البته تو شیکی و زیباییش شکی نیست ولی خب تو واژه اول یعنی خانم بودنش بعدها شک کردیم . که البته قبلش توضیح بدم خانم بودن از نظر من تو همه چیزای خوب خلاصه میشه مثل فرهنگ و ادب و متانت و... که معادلش آقا بودن برای جنس مذکره.

خب این خانم سرتاپای پوشش میلیونی قیمت داشت و خیلیم تو چشم بود حالا میخوام نمونه حرف زدن این خانم رو ی چندتا موردشو بنویسم براتون:

وووووای فلانی خیلی های لوله به من خیلی میادا نه؟؟؟ high level از نظر ایشون چی بود رو نگم بهتره ولی خب حالا همین نظرشم میتونست با زبان سلیس فارسی بیان کنه

نههههههه اصلا حرفشم نزنید ایشون اصلا با من اندیکاسیون نداره !!! یعنی خب ایشون به من نیمخوره در سطح هم نیستیم

اسسسسسسستاد میشه کلاس رو زودتر تموم کنید من آژیته ام امروز!! حالا اینکه آژیته بودن ایشون چه ربطی به بقیه داره بماند ولی خب میتونست بگه من عصبی ام

گلللل بخوره در این دانشکده فینت کردم انقد سرپا موندم پشت در آزمایشگاه!!! خب بنده خدا خسته شدی برو بشین

و حالا نمونه صحبت های دیگشون سر سایر کلاس هایی که قرار بود بحث کنیم

سر کلاس تاریخ ایران و اسلام : استاد این آقایون تررررررررر زدن تو مملکت ( با همین غلظت جلوی استاد پیشکوست )

و یادمه ی بار قبل از اینکه استاد بیاد ی بحثی بین بچه ها بود که خب به احترام ورود استاد مسکوت موند و ایشون همچنان داشت غر می زد که استاد پرسید خب چیه خانم فلانی چرا انقدر عصبی و آشفته ای ایشون در کمال پررویی گفت استاد تو جهان سوم ی جایی هست به نام جهان سوم جهان سوم یعنی جهان ششم که مردمش بی نهایت بی شعورتر از حتی همون جهان سومیان و این کلاس ماهم جز همون جهان ششمه !!! یادمه انقدر بچه ها شوکه شده بودن که واقعا نمیدونستیم در جواب چی بگیم

اینکه چرا یاد این خانم افتادم و نوشتم برمیگرده به همون جریانی که بعدا براتون میگم.

حس میکنم روز به روز داریم از فرهنگ فاصله میگیریم و فکر میکنیم چقدر بافرهنگیم که چقدر پیشرفت کردیم که چقدر همراه مد روز جهان پیشرفت کردیم ولی به جاش تا کجاها پسرفت داشتیم

اینایی که میگم مخاطب نداره ها واگویه های خودمه با خودم.اصلا روی صحبتم با خودمه که ی وقتا بی جا و بیخود حرف میزنم . که برعکسشم هست ی جاهایی باید حرف بزنم و ساکت میشینم

این چیزی ک گفتم فقط ی نمونه از بی اخلاقی های صحبت کردنه وگرنه مثالش فراوون هست و یکیش خودم که ی مدته فحش دادن شده ابراز ارادت به عزیزانم...که خودم قانون خودمو میشکنمو و بدون شعور حرف میزنم

..............................................................................................................................

پ.ن

1- بی شعوری الزاما چیزی بدی نیست با بی شعوری زندگی راحت تر میگذره به قول ی بنده خدایی نفهمی راحت تری..

2-  نه از اینور بوم بیوفتیم نه از اون ور .اصطلاحات علمی رو به زبان اصلی خودشون بگیم ... و صدالبته واژه هایی که مردم باهاشون مانوسن رو حذف نکنیم که دیگه خیلی دیره....فرهنگستان عزیز تغییر واژه کروات به درازآویز زینتی تنها مایه تمسخره نه جایگزینی فرهنگی

3-   به اندازه کافی از فرهنگ خودمون دوریم شما دوست عزیز دیگه مارو با وارد کردن لغات بیگانه جدید نزن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد